„Letnia Szkoła Bezpieczeństwa”

Data publikacji 18.06.2009

- ADRESACI:

- dzieci i młodzież korzystająca ze zorganizowanych form wypoczynku letniego,
- dzieci i młodzież spędzająca wakacje w miejscu swego zamieszkania,
- rodzice/opiekunowie,
- kadra pedagogiczna.

- CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE:

Koordynatorami działań w ramach „Letniej szkoły bezpieczeństwa” są policjanci zajmujący się problematyką nieletnich oraz realizujący zagadnienia związane z profilaktyką w ruchu drogowym.

- Do zadań koordynatora należy:

1. Rozpoznanie (przed rozpoczęciem wakacji) funkcjonujących na terenie jednostki:
- zorganizowanych form wypoczynku (obozy, półkolonie etc.),
- innych miejsc nie objętych wykazem, w których prowadzone będą zajęcia dla dzieci, i młodzieży (np. „otwarte szkoły”),
- osób odpowiedzialnych za ich prowadzenie.
2. Rozpowszechnianie oferty edukacyjno – informacyjnej pn. „Letnia szkoła bezpieczeństwa” organizatorom poszczególnych placówek (placówkom socjoterapeutycznym, ośrodkom kultury, klubom osiedlowym, etc.).
3. Rozpoznanie istniejącego w danej placówce /„otwartej szkole”/klubie/etc. zapotrzebowania na:
- realizację zintegrowanych zajęć edukacyjno - informacyjnych,
- udział w poszczególnych przedsięwzięciach podmiotów w/w przedsięwzięcia,
- preferowane zagadnienia tematyczne oraz poznanie liczby i wieku uczestników działań.
4. Skoordynowanie działań podmiotów – współrealizatorów „Letniej szkoły bezpieczeństwa” w celu wspólnej realizacji poszczególnych zajęć zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem przez placówki.

- FORMA REALIZACJI:

- zajęcia z dziećmi i młodzieżą oraz ich opiekunami, na których poruszane są zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa.
- pokazy sprzętu będącego na wyposażeniu Policji, Straży Pożarnej, etc.
- kolportaż materiałów profilaktycznych i informacyjnych.

Realizacja przedsięwzięcia opiera się na swoistym połączeniu nauki z zabawą, w myśl zasady „z dzieckiem a nie do dziecka”, m.in.:


- pedagogika zabawy,
- dyskusje, zabawy, burza mózgów,
- techniki plastyczne, techniczne,
- gry, konkursy, turnieje wiedzy i umiejętności,
- pokazy aktywizujące dzieci,
- analizy, studium przypadku.

Powrót na górę strony