„Nie przegraj!” – kampania przeciwko komercyjnemu wykorzystywaniu seksualnemu dzieci i młodzieży
Chęć posiadania modnych ubrań, kosmetyków czy gadżetów – to, zdaniem niemal połowy młodych Polaków (48%), powód podejmowania kontaktów seksualnych przez dzieci i młodzież w zamian za korzyści materialne lub finansowe. Aby zapobiegać wykorzystywaniu komercyjnemu dzieci i młodzieży Fundacja Dzieci Niczyje realizuje ogólnopolską kampanie „Nie przegraj” w ramach Rządowego Programu Ograniczania Przestępczości i Aspołecznych Zachowań „Razem bezpieczniej”.
Z uwagi na zbliżające się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej „ EURO 2012” Fundacja Dzieci Niczyje przygotowała kampanię informacyjno-edukacyjną pn. „Nie przegraj”. Kampania została objęta honorowym patronatem Komendy Głównej Policji, Komedy Głównej Straży Granicznej, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Kampania „Nie przegraj” jest adresowana głównie do dzieci i młodzieży w wieku 13-18 lat oraz kibiców EURO 2012 . Jej pośrednimi adresatami są rodzice, nauczyciele, pedagodzy, opiekunowie, Policja, Straż Graniczna i całe społeczeństwo.
Głównym celem kampanii jest ograniczenie występowania problemu poprzez podniesienie świadomości społecznej oraz ochronę dzieci i młodzieży przed komercyjnym wykorzystywaniem seksualnym, rozumianym jako wykorzystywanie dzieci do świadczenia usług seksualnych w zamian za wynagrodzenie lub inne korzyści. Jej celem jest również uświadomienie potencjalnych sprawców, że nawiązywanie komercyjnych stosunków seksualnych z małoletnimi jest nielegalne. Akcja zwraca także uwagę na fakt, że młodzi ludzie mogą wyglądać na znacznie starszych, niż są w rzeczywistości.
Poprzez takie działania organizatorzy zamierzają przybliżyć adresatom kampanii negatywne konsekwencje podejmowania nieprzemyślanych kontaktów seksualnych oraz wskazać miejsca, do których można zwrócić się o pomoc.
Jeżeli jesteś w trudnej sytuacji , zadzwoń pod bezpłatny numer Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116111 lub napisz wiadomość na stronie www.116111.pl
Więcej o kampanii na stronie: http://dzieciofiaryhandlu.fdn.pl/kampania-nie-przegraj
(mat. Fundacja Dzieci Niczyje)
Pliki do pobrania
-
"Dowód miłości"
7.91 MB
-
"Sponsoring"
10.62 MB
-
Handel dziećmi
10.77 MB